وبلاگ دیجیتال مارکتینگ آروند

دیجیتال مارکتینگ آروند

وبلاگ دیجیتال مارکتینگ آروند

دیجیتال مارکتینگ آروند

  • ۰
  • ۰

تغییر رتبه در نتایج جستجوی گوگل این روزها با گسترش کسب و کارهای اینترنتی به یکی از مهمترین کارهای مدیران و وبمسترها تبدیل شده و از تمامی ترفندهای سئو و بهینه سازی سایت استفاده می کنند تا بتوانند بهترین جایگاه را در نتایج جستجو از آن خودشان کنند اما این تغییر رتبه همیشه به صورت صعودی نیست و برخی موارد هم به صورت نزولی خواهد بود.

به هر حال این تغییر رتبه باعث شده تا ذهن مدیران و وبمسترها به سمتی هدایت شود تا از ترفندهای سئو استفاده و به مرور زمان خودشان را به لینک اول گوگل نزدیک کنند اما اوضاع همیشه بر وفق مراد این اشخاص نیست و با وجود اینکه مدام تولید محتوا می کنند و بک لینک می سازند اما باز هم خبری از صفحه اول یا لینک اول گوگل در کار نیست.

با این وجود متوجه می شوید که روز به روز سایت تان در حال کاهش رتبه در گوگل است و بدتر از آن اینکه همین کاری که شما انجام می دهید رقبایتان هم انجام می دهند و جالب اینجاست که رقبا در لینک اول گوگل هستند و درآمد بیشتری دارند و شما در جایگاهی که بایستی باشید، نیستید و مدام در حال تغییر رتبه از صفحه 2 به صفحه 3 و از صفحه 3 به صفحه 4 هستید و این رتبه بندی و کاهش رتبه در گوگل مدام در حال بالا و پایین شدن است.

غییر رتبه در نتایج جستجوی گوگل

با این کاهش رتبه خیلی از اشخاصی که در حوزه کسب و کارهای اینترنتی فعالیت می کنند خیلی زود از کارشان دلسرد می شوند و زمانی که این تنزل رتبه را می بینند خیلی زود کسب و کارشان را رها می کنند و این یعنی خالی کردن میدان برای رقبا و به راحتی شکست را قبول می کنند.

در این مقاله قصد داریم چند دلیل را بیان کنیم که چرا این تغییر، کاهش یا افت رتبه در گوگل به وجود می آید و راه های مقابله با آن چگونه است.

دلیل اول: تغییر رتبه از نظر گوگل یک مورد طبیعی به حساب می آید

به طور حتم اشخاصی که مدیریت یک سایت را بر عهده دارند همیشه از این موضوع گله دارند که چرا این کاهش و افت رتبه برای سایت شان در نتایج جستجو به وجود می آید و اولین موردی که به ذهنشان می رسد این است که شاید در سئو و بهینه سازی سایت اشتباهی کرده اند و همین باعث شده که گوگل سایت شان را جریمه کرده است.

اما بر خلاف این عقیده و باور بایستی اعلام کرد که این تغییر و افت رتبه یک مورد کاملاً طبیعی در نتایج جستجو به حساب می آید و در اکثر مواقع به خاطر تغییر در الگوریتم ها و قوانین گوگل این موارد به وجود می آید و ممکن است رقبای شما در گرفتن بک لینک یا تولید محتوا خیلی قدرتمندانه تر عمل می کنند.

با این تفاسیر بایستی عنوان کرد که این یک مورد نگران کننده نیست و این نوسانات و تغییر رتبه یک امر طبیعی حساب می آید و به همان اندازه که شما روی سایت تان کار می کنید ممکن است رقبا دو یا چند برابر روی سایت شان کار کنند و اجازه هم نمی دهند که لینک اول گوگل را از آنها پس بگیرید.

در این طور مواقع اگر سایت هایی که با کاهش رتبه مواجه می شوند باز هم طبق قوانین گوگل عمل کنند و از سئو کلاه سفید برای رسیدن به صدر جستجوی گوگل استفاده کنند به طور حتم گوگل به این سایت ها اعتماد می کند و به مرور زمان صفحه اول و لینک اول گوگل را به آنها تقدیم خواهد کرد.

تغییر در الگوریتم ها و قوانین گوگل باعث تغییر رتبه سایت می شود

دلیل دوم: در صفحات اول هم این تغییر رتبه وجود دارد

تمام سایت های دنیا طبق قوانین گوگل فعالیت می کنند و به طور حتم این افت رتبه ها هم طبق همین الگوریتم ها و قوانین گوگل است و شاید این موردی که اعلام کردیم در صفحات اول خیلی کمتر باشد. به طور مثال اگر سایت شما در صفحه اول و لینک اول باشد این کاهش رتبه خیلی کمتر خواهد بود و ممکن است بین لینک اول تا دهم تغییر رتبه داشته باشد.

اما همین کاهش و افت رتبه در صفحات آخر خیلی بیشتر است و شاید تنها دلیلی که می توان بیان کرد این است که گوگل به سایت هایی که در صفحه اول هستند اعتماد کرده و به نوعی از امتحان های گوگل سربلند بیرون آمده اند. دلیل دیگری هم که می توان بیان کرد این است که سایت هایی که در لینک اول گوگل هستند به طبع درآمد بیشتری هم دارند و این باعث می شود تا همین درآمد را روی سئو و بهینه سازی سایت شان هزینه کنند و به خاطر همین است که این تغییر رتبه در مورد سایت آنها خیلی کمتر رخ می دهد.

دلیل سوم: گاهی مواقع باید نگران کاهش رتبه سایت تان باشید

گاهی اوقات به دست آوردن بهترین رتبه ها در گوگل طبق خواسته های شما عمل نمی کند و باید عنوان کرد همیشه اوضاع بر وفق مراد شما نیست و جای ترسناک این قضیه زمانی اتفاق می افتد که به طور مثال رتبه سایت تان از صفحه 2 یا 3 به یک باره به صفحات 10 یا بیشتر تنزل پیدا کند و یا از همه بدتر اینکه به کلی از صفحات جستجو حذف شوید. در این طور مواقع باید نگران این باشید که شاید از طرف گوگل جریمه شده اید که باید با سئو کار سایت تان صحبت کنید.

اما این تغییر رتبه و نوسانات شامل چند مورد می شود که در زیر بیان می کنیم:

  • ممکن است در قوانین و الگوریتم های گوگل تغییراتی به وجود آمده باشد
  • این امکان وجود دارد که رقبای شما از ضعف تان استفاده کرده باشند و این بهترین فرصت برای آنهاست تا رتبه شان را در گوگل بالاتر ببرند
  • در برخی موارد ممکن است بک لینک هایی که از دیگر سایت ها دریافت کرده اید بی ارزش یا کم ارزش شده باشند
  • این امکان هم وجود دارد که واقعاً از طرف گوگل جریمه شده باشید و به اصطلاح سایت تان پنالتی شده باشد
  • اگر کاربران از سایت تان به هر دلیلی راضی نباشند و کاهش بازدید و ترافیک داشته باشید ممکن است شاهد کاهش رتبه در گوگل باشید
  • اگر بخواهید از هر روش و ترفندی به خصوص سئو کلاه سیاه که به نوعی شیره مالیدن و کلاه گذاشتن بر سر گوگل باشد استفاده کنید به طور حتم گوگل هم شما را جریمه خواهد کرد و کمترین آن افت رتبه در نتایج جستجو خواهد بود

دلیل کاهش رتبه سایت ممکن است جریمه گوگل باشد

دلیل چهارم: به دست آوردن بهترین رتبه ها در گوگل مستلزم صبر و حوصله است

یکی از دلیل های شکست در کسب و کارهای اینترنتی این است که خیلی از اشخاص و مدیران نسبت به تغییر رتبه در گوگل خیلی نگران هستند و به هیچ عنوان نمی توانند این مشکل به وجود آمده را مدیریت کنند و این می شود که درصد شکست در کسب و کارهای اینترنتی خیلی افزایش پیدا می کند و اینترنت به گورستانی تبدیل می شود که پر از سایت های مُرده شده است.

اگر تغییر رتبه یا کاهش رتبه پیدا می کنید یک امر طبیعی است و به جای اینکه به فکر راه چاره باشید نبایستی به راحتی کسب و کارتان را رها کنید و جایتان را به رقبا بدهید چرا که کسب درآمد از اینترنت به صبر و حوصله زیاد نیاز دارد و پیش نیاز این کسب درآمد فقط و فقط رفتن به صفحه اول و بعضاً لینک اول گوگل است و همین صبر و حوصله مهمترین راز در کسب درآمد از اینترنت است که متأسفانه خیلی از مدیران و صاحبان کسب و کارها از آن اطلاعی ندارند.

آیا این مورد راه حلی هم دارد؟

جواب به این سوال مثبت است. برای اینکه دلیل این کاهش و افت رتبه ها را پیدا کنید سعی کنید به صورت مداوم هر روز یا هر چند روز یک بار نوسانات و تغییراتی که در رتبه سایت تان به وجود می آید را بررسی و یادداشت کنید.

به عنوان مثال اگر در صفحه 2 گوگل قرار دارید تمام سایت هایی که در صفحه اول و سوم وجود دارند را یادداشت کنید. حالا سعی کنید بعد از چند روز مجدداً بررسی کنید که اگر به صفحه اول یا سوم تغییر مکان داده اید آیا این تغییر رتبه فقط برای سایت شما بوده یا نه برای رقبایتان هم بوده.

به طور حتم اگر تغییرات رتبه در سایت شما خیلی بیشتر از رقبا باشد این نشان دهنده این است که حتماً در سئو سایت تان مشکل و ایرادی وجود دارد که بایستی با سئوکار سایت تان در این مورد صحبت کنید. اما اگر این تغییر رتبه برای تمامی سایت های موجود در صفحات اتفاق می افتد خودتان را نگران نکنید چرا که این مورد ممکن است به تغییر الگوریتم ها و قوانین گوگل برگردد.

یک مورد دیگر هم که ممکن است به وجود بیاید و خیلی نگران کننده است این است که به یک باره از تمامی صفحات جستجو حذف شوید و یا به صفحات آخر نقل مکان کنید که این مورد یک مقدار شک بر انگیز خواهد بود و بایستی حتماً با سئو کار سایت تان صحبت کنید.

یک مورد دیگر که وجود دارد این است که به جای اینکه تغییرات احتمالی رتبه را بررسی کنید به تعداد ورودی ها و تعداد بازدید کننده های سایت توجه کنید و با ترفندهای افزایش بازدید سایت می توانید این تغییر رتبه را جبران کنید.

  • ۹۸/۰۵/۱۵
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ آروند

ترفندهای سئو

جستجوی گوگل

سئو و بهینه سازی سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی