وبلاگ دیجیتال مارکتینگ آروند

دیجیتال مارکتینگ آروند

وبلاگ دیجیتال مارکتینگ آروند

دیجیتال مارکتینگ آروند

  • ۰
  • ۰

امروزه تقاضا برای طراحی سایت میان کسب و کار ها بسیار زیاد است. کمتر مجموعه ای است که برای معرفی کسب و کار خود سایتی طراحی نکرده باشد یا حداقل به فکر این موضوع نباشد، شاید بتوان محور افزایش این تقاضا را افزایش روزافزون کاربران در دنیای دیجیتال دانست. روزانه چند نفر از مشتریان بالقوه یک کسب و کار در فضای دیجیتال به سر می برند؟ مشخصا پاسخ این سوال هر مدیر و صاحب کسب و کاری را به فعالیت در دنیای دیجیتال ترغیب می کند.

تمامی مدیران و صاحبان کسب و کار ها که با برنامه ریزی اصولی برای بازاریابی محصولات و خدمات خود اقدام می نمایند، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال را در اولویت کاری خود قرار داده اند، دیجیتال مارکتینگ شامل تمامی فعالیت ها و اقداماتی است که در راستای بازاریابی در فضای دیجیتال انجام می شود. راهکارهای متفاوتی برای بازاریابی و جذب مشتریان در دنیای دیجیتال وجود دارد، بسیاری از کارشناسان بازاریابی معتقدند، طراحی سایت اهمیت و جایگاه زیادی در بازاریابی دیجیتال باشد، در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

چرا طراحی سایت در دیجیتال مارکتینگ  مهم است ؟

طراحی سایت دروازه ورود و فعالیت کسب و کار شما در دنیای دیجیتال است، شما می توانید با داشتن سایت پویا و پر محتوا مخاطبان زیادی را از دنیای دیجیتال جذب نمایید و در دید مشتریان باشید. شک نکنید بیشتر مشتریان شما، قبل از خرید در دنیای دیجیتال به دنبال خدمات و محصولات مورد نیاز خود می گردند.

در واقع، داشتن سایت روشی برای معرفی کسب و کار، خدمات و محصول شما در دنیایی بی حد و مرز است. طراحی سایت به معنای توسعه برنامه های بازاریابی به وسعت جهان، با حداقل هزینه است. اگر بخواهید در سراسر جهان محصول و خدمات خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید، چند برابر این کار باید هزینه کنید؟

با طراحی سایت می توانید با مشتریان و کاربران خود ارتباط برقرار نمایید، نظر آنان را بپرسید و به سوالات آنان پاسخ دهید. سایت شما بستری مناسب برای اجرای فرایند ها و برنامه های مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری است. شما حتی می توانید با طراحی و استفاده از این بستر برای برگزاری مسابقات، جشنواره ها و … ، کاربران خود را به چالش بکشانید و ارتباطی پویا با آنان برگزار کنید.

آیا طراحی سایت حرفه ای در دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

برای پاسخ به این سوال اول باید بدانیم منظور از طراحی سایت حرفه ای چیست؟ طراحی حرفه ای صرفا به معنای طراحی با گرافیک زیبا یا پیچیده نیست. طراحی حرفه ای سایت از جنبه های متعددی قابلیت بررسی دارد. برای مثال در یک طراحی حرفه ای سایت ارتباط با کاربر که UI نامیده می شود و تجربه کاربر که UX نامیده می شود، به نحوی طراحی و اجرا می شود که بتوانید مخاطبین بیشتری را برای سایت خود جذب نمایید. یعنی مخاطب هم از طراحی و زیبایی سایت شما لذت ببرد و هم تجربه خوبی در استفاده از سایت شما داشته باشد.

طراحی حرفه ای صرفا به معنای طراحی با گرافیک زیبا یا پیچیده نیست.

در طراحی سایت حرفه ای لازم است تا اصول سئو نیز رعایت شود. رعایت اصول سئو به معنای رعایت نکاتی است که باعث می شود شما در اولویت موتورهای جستجو قرار بگیرید و از آنجایی که عمدتا مشتریان خدمات و محصولات مورد نیاز خود را از طریق موتورهای جستجو، می یابند بودن در اولویت این موتور ها می تواند در بازاریابی دیجیتال محصول و خدمات شما بسیار اهمیت داشته باشد.

در طراحی سایت حرفه ای، رعایت اصول بازاریابی و برند سازی نیز انجام می شود. در یک طراحی حرفه ای لازم است تا با آگاهی کامل از برنامه های برند سازی کسب و کار، سایت را به صورت هدفمند و با هدف انتقال مفاهیم و پیام های مشخص طراحی نمایید.

طراحی حرفه ای سایت در مسائل بسیار متعدد دیگر، همچون رتبه بندی سایت نیز می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد. در کل توصیه می شود اگر می خواهید از سایت خود نهایت کارایی را نتیجه بگیرید، بهتر است از طراحی حرفه ای سایت استفاده نمایید.

اهمیت امنیت در طراحی سایت

حال که تصمیم به طراحی سایت گرفته اید، تصور کنید سایتی بسیار خوشنام و شناخته شده برای کسب و کار خود دارید که روزانه توسط تعدادی زیادی از کاربران و مشتریان بالقوه شما مورد بازدید قرار می گیرد، به صورت کاملا ناگهانی، بازدیدکنندگان به صفحه شما مراجعه می نمایند وبا سایتی هک شده مواجه می شوند. چقدر امکان دارد دوباره به سایت شما بازگردند؟ چقدر زمان و هزینه برای بازیابی سایت مورد نیاز است؟

مشخص است که امنیت یکی از مهم­ترین فاکتورها در طراحی و مدیریت سایت است و در صورتی که یک طراحی اصولی و البته پشتیبانی سایت حرفه ای داشته باشید، می توانید از بسیاری از جهات امنیت سایت خود را تامین نمایید.

جذب کاربران و طراحی سایت

همانطور که گفته شد، طراحی سایت حرفه ای و در نظر گرفتن اصول مربوط به ارتباط کاربر و تجربه کاربر در طراحی ، می تواند تاثیر زیادی در جذب کاربران داشته باشد اما فراموش نکنید برای اینکه بتوانید به اهداف تعیین شده در برنامه های بازاریابی دیجیتال دست یابید، لازم است تا برای جذب کاربران و تبدیل آنان به مشتری وفادار برنامه ریزی جدی داشته باشید. حال که سایت کسب و کار خود را ایجاد و راه اندازی کرده اید، لازم است تا برای تامین محتوای مفید و کاربر پسند، برنامه ریزی نمایید. محتوای سایت یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر جذب کاربر و البته سئو سایت شماست.

هر چه شناخت دقیق تری از مشتریان داشته باشید و بتوانید مطالب مفید تر و کاربر پسند تری را در سایت خود بارگذاری نمایید، تعداد کاربران سایت شما بیشتر و بیشتر می شود. بارگذاری مستمر مطالب و بازدید بیشتر کاربران از محتوای سایت شما می تواند شما را در اولویت موتورهای جستجو قرار دهد.

شما می توانید از شبکه های اجتماعی نیز برای جذب کاربر برای سایت خود استفاده نمایید. با فعالیت در شبکه های اجتماعی تلاش می نمایید تا مخاطبان شبکه های اجتماعی را تشویق نمایید تا از سایت شما بازدید نمایید و به این شکل کاربران سایت خود را افزایش می دهید.

انواع تبلیغات نیز می تواند برای شما کارساز باشد، از مشاوران حرفه ای بخواهید تا برای سایت شما برنامه ریزی تبلیغاتی نمایند تا سایتی پویا و پر بازدید داشته باشید. تبلیغات گوگول یکی از راهکار هایی است که بر اساس شرایط و ماهیت کسب و کارتان ممکن است برای شما مفید باشد.

سوالات برای انتخاب نوع طراحی سایت

اگر تصمیم به طراحی سایت برای کسب و کار خود گرفته اید، احتمالا سوالات زیادی در ذهن شما وجود دارد که باید قبل از اقدام به طراحی پاسخ دهید. نمونه ای از سوالات عبارتند از این که چه نوع سایتی مورد نیاز شماست؟ سایت استاتیک یا دینامیک. از قالب های آماده مانند ورد پرس استفاده می کنید تا هزینه طراحی کمتری داشته باشید یا علاقه دارید سایت شما از کد نویسی شود. کاربری سایت شما چه خواهد بود؟ سایت شرکتی، فروشگاهی ، خبری و ….

برای پاسخ به این سوالات ضروری است که در ابتدا اهداف خود را از طراحی و داشتن سایت تعیین کنید و بدانید که از سایت خود چه انتظاراتی دارید و مقرر است کدام بخش از برنامه های بازاریابی شما از طریق سایت کسب و کارتان پیگیری شود. برای مثال اگر برنامه ای برای بارگذاری مطلب در سایت ندارید و فقط سایت را برای اطلاع رسانی موضوع در مدت زمان مشخص می خواهید، ممکن است طراحی سایت استاتیک به شما پیشنهاد شود. دراین نوع طراحی فقط طراح سایت قادر به تغییر محتواست و البته در تغییر محتوا نیز ساختار سایت منعطف نیست. اما اگر برنامه دارید تا محصولات و خدمات خود را در فاصله های زمانی به مشتریان معرفی کنید، اخبار کسب و کارتان را اطلاع رسانی کنید و محتواهای متعدد بارگذاری نمایید، لازم است تا طراحی دینامیک را انتخاب نمایید.

طراحان سایت حرفه ای می توانند مشاوره های لازم را در خصوص مزیت ها و معایب هر یک از پیشنهادات خود، تشریح نماید اما کسب اطلاعات در این زمینه می تواند در انتخاب آگاهانه به شما کمک نماید.

هزینه طراحی سایت

اولین اصلی که باید در خصوص هزینه طراحی سایت به ویژه طراحی حرفه ای در نظر بگیرید، این است که طراحی سایت نوعی سرمایه گذاری برای برنامه های بازاریابی است و نباید آن را صرفا به چشم بخشی از هزینه های کسب و کار خود بدانید. هر چه سایت شما حرفه ای و جذاب تر باشد، در جذب مخاطب و تبدیل آنان به مشتری موفق تر عمل خواهد نمود. یک سایت حرفه ای و پر مخاطب می تواند شما را بدون محدودیت زمانی و مکانی به مشتریان بالقوه معرفی نماید و هزینه این روش بازاریابی مدرن به مراتب کمتر از روش های سنتی تر بازاریابی است.

علاوه بر هزینه برای طراحی، برای پشتیبانی، مدیریت سایت و تامین محتوا نیز برنامه ریزی و بودجه بندی نمایید چرا که اهداف بازاریابی شما بدون این اقدامات، به نتیجه نخواهد رسید.

فراموش نکنید امروزه کسب و کارهای زیادی در دنیای دیجیتال به بازاریابی مشغولند و رقابت بسیار فشرده و تنگاتنگ است، علاوه بر کیفیت در رقابت باید زمان را نیز مغتنم شمارید تا قبل از اینکه کاربران تان جذب دیگر سایت ها شوند، با سایت شما آشنا شوند. شاید هم اکنون نیز بسیاری از رقبای شما، در حال معرفی سایت های خود به مشتریان بالقوه باشند

  • ۹۸/۰۵/۲۶
  • آژانس دیجیتال مارکتینگ آروند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی