وبلاگ دیجیتال مارکتینگ آروند

دیجیتال مارکتینگ آروند

وبلاگ دیجیتال مارکتینگ آروند

دیجیتال مارکتینگ آروند

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

SMM مخفف عبارت  Social Media Marketing  و به معنای بازاریابی شبکه های اجتماعی است. SSM زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ است. با گسترش چشمگیر شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … و افزایش استفاده از تلفن های هوشمند در دهه اخیر ، تعداد افراد فعال در شبکه های اجتماعی به شدت افزایش پیدا کرده است. این حضور گسترده افراد در شبکه های اجتماعی فرصت طلایی برای بازاریابی و رونق کسب و کار شماست. شما می توانید با استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و کسب‌وکار خود را توسعه دهید. در ادامه در مورد مزایا و معایب SMM اطلاعاتی به شما می دهیم.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۱- مخاطبان زیاد

یکی از مزایای اصلی SMM، دسترسی به حجم بسیار زیادی از  مخاطبان است. مارکتینگ به روش سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی، به تماشاچیان ثابت تلویزیون محدود می شود. درصورتی‌که SMM توانایی دستیابی به حجم  گسترده‌ای از مخاطبان در سراسر جهان را دارد. در حال حاضر، ۸۹ درصد از کاربران اینترنت که ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. درنتیجه در صورت هدف قرار دادن محصولات و خدمات خود برای این محدوده سنی، نتیجه بسیار خوبی از مارکتینگ خواهید گرفت. همچنین، این گستردگی فراتر از مخاطبان هدف شما می‌رود، زیرا دوستان و آشنایان مخاطبان نیز می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی به کسب‌و‌کار شما کمک کنند.

 

۲- ارتباط بهتر با مشتریان

یکی از مشکلات کسب‌وکارها برای استفاده از روش‌های مارکتینگ سنتی، برقراری و حفظ روابط طولانی‌مدت با مشتریان است. روش SMM مبتنی بر تعامل اجتماعی است و در بلندمدت باعث ایجاد اعتماد بین مشتریان و کسب‌وکارها می‌شود. هرچه تعامل شما با مشتریان بیشتر باشد، روابط بهتری بین شما برقرار خواهد شد و درنهایت سود بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

۳- امکان اشتراک‌گذاری

شاید بتوان گفت که منحصربه‌فردترین ویژگی شبکه‌های اجتماعی، قابلیت کمک گرفتن از خود کاربران شبکه‌های اجتماعی است. برخلاف سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند سئو وب‌سایت، طراحی سایت در اصفهان و تبلیغات پولی، محتوای شبکه‌های اجتماعی معمولاً به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

۵-استفاده از دیدگاه مشتری

برای کسب اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان خود می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که به شما در تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اطلاع از نظرات، پیشنهادها و انتقادهای مردم در شبکه‌های اجتماعی به شما در بهبود محصولات و خدماتتان کمک می‌کند.

 

۶- امکان هدفگذاری دقیق‌تر مخاطبین با توجه به سلیقه و سبک زندگی آن‌ها

اکثر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به دلیل خلاقانه بودن و استفاده از جذابیت فضای مجازی، مانند سایر روش‌های تبلیغات آزاردهنده نیستند و در صورت استفاده مناسب از پلتفرم‌های اجتماعی، کاربران به تبلیغات جذب و به مشتریان شما تبدیل می‌شوند. یکی از مهم‌ترین روش‌های نمایش تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، نمایش محتوا در Feed کاربر است که علیرغم تبلیغات آزاردهنده بنری در وب‌سایت‌ها، این روش موجب آزار مخاطبین نمی‌شود.

معایب بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مانند هر روش دیگری، استفاده از SMM نیز دارای معایبی است که به آن ها اشاره می کنیم.

 

۱- زمان‌بر و هزینه بر بودن

بر اساس گزارش‌ها، ۶۴ درصد از بازاریابان دیجیتالی حداقل شش ساعت در روز را صرف مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. زمان زیاد مورد نیاز برای موفقیت در این روش، برای بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا و برای مدیران ارشد در برندهای بزرگ، مشکل‌آفرین است. در صورت داشتن یک تیم کوچک و عدم اختصاص یک نیروی تمام‌وقت به دیجیتال مارکتینگ، برای پیاده‌سازی این روش با مشکل مواجه خواهید شد. همچنین اگر منابع مالی محدودی داشته باشید و نتوانید از یک استراتژی بلندمدت برای بازاریابی شبکه های اجتماعی حمایت کنید، شانس موفقیت اندکی در آن خواهید داشت. علاوه بر این، در صورت اشتباه در SMM، تمامی تلاش‌های انجام شده در این راه منجر به نتیجه مطلوب نمی‌شود و تمام زمان صرف شده هدر خواهد رفت.

 

دیجیتال مارکتینگ در اصفهان

۲- تاثیرات منفی افراد مخرب

یکی از مشکلات شبکه‌های اجتماعی این است که قشرهای مختلف جامعه، حتی افراد مخرب را نیز به خود جذب می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، گاهی نظرات منفی در مورد محصولات و خدمات شما، حقیقت ندارند و تنها برای خراب کردن برندتان مطرح می‌شوند ولی بازخوردهای منفی در سایر مخاطبانتان ایجاد می‌کنند.

 

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ آروند